Samsung Galaxy S5 Akan Di-launch January 2014

Photobucket
[Rumour] Baru beberapa bulan dilancarkan Iphone 5s & 5c, kini Samsung juga akan melancarkan sebuah telefon pintar yang baru setelah mengeluarkan Samsung Galaxy S4 dan Samsung Note III. Telefon pintar ini dijangka akan diperkenalkan pada awal tahun 2014. Namun, ada sesetengah pihak yang menjangkakan sama ada pada bulan Mac atau bulan Mei 2014. 
Galaxy S5 concept bob freking

Samsung Galaxy S5 bakal menjadi saingan hebat HTC One dan Sony Xperia Z1. Samsung Galaxy S5 juga akan mengguna pakai aluminium atau badan logam lain dalam usaha untuk mengekalkan kedudukan dengan highend dan jalan mewah yang dipalsukan oleh pesaingnya, Apple dan HTC. Samsung telah menambah bahawa S5 tidak akan menggabungkan pengimbas cap jari seperti saingan terkemuka mereka.

Dalam khabar angin awal tentang Galaxy S5, ia telah mendakwa bahawa Galaxy S5 akan datang dengan kamera 13MP. Khabar angin ini melanda web selepas beberapa hari pelepasan Galaxy S4. Selepas beberapa lama, khabar angin ini telah ditolak sepenuhnya. Dengan cara ini, tiada siapa yang akan percaya bahawa Galaxy S5 akan datang dengan kamera 13MP, kerana kualiti ini adalah apa yang banyak Samsung telah diperuntukkan dalam Galaxy S4. Samsung, syarikat yang dikenali untuk bekerja keras di bidang kamera, tidak akan memberikan kualiti kamera yang sama dalam perdana yang akan datang. Mungkin peranti utama seterusnya dengan Samsung akan datang dengan kamera 16MP dengan penstabil imej optik dan zoom 6x.
galaxy s5 camera
Mengikut khabar angin, S5 akan dilengkapi dengan "Dual-Shot Mode", Beauty shot, dan filter lain seperti Oval Blur and Split.Ya, ciri-ciri ini adalah apa yang ada di Galaxy S4 juga. Beberapa khabar angin mencadangkan bahawa add-on-kanta dan zoom optik 10x akan menjadi sebahagian daripada ciri-ciri komputer Galaxy S5 kamera.

Seperti ramai penganalisis teknologi, kamera Galaxy S5 ini akan membolehkan anda klik gambar dan merakam video dengan kualiti yang 3 kali lebih baik daripada yang disediakan oleh mana-mana telefon pintar yang lain. Sudah tentu, akan ada kamera kedua juga. Khabar angin mengatakan bahawa ia akan menjadi sebanyak 2.5 megapixel. Source

4,000mAh Battery, Android 4.2 Jellybean Google Edition Avaible. Only 120 gram & 7 mm thin.
Lagi 7 gambar S5.
galaxy s5 concept
Galaxy S5 Youm Flexible Display
Galaxy S5 home button touch sensor
Galaxy S5 power button touch sensor
Galaxy S5 charging port sim card and micros sd slot
galaxy s5 rear camera
galaxy s5 specs

Taktahulah design yang mana satu yang betul, harap harap yang kedua atas ni lah.. Hehe.. Smart!! Teringin nak satu.. 

4 comments:

budoxe said...

canggih juga galaxy 5s ni,
budoxe follow sini
leeOnTheBlog

Gabby said...

huyyo, s4 pun dah cukup lawa, ni keluar pulak s5, iskiskisk. laju nya samsung ni, nampak benor ketinggalan kita ni, :)

Moon ji said...

Haha.. Saya pun baru je tahu last week. ^^

Unknown said...

bw and follow u :) http://aenyminnie.blogspot.com/